Hogyan vásárolhatok?

(E-vonatjegy Amennyiben az e-vonatjegy vásárlásáról szeretne tájékozódni, a Hogyan vásárolhatok e-vonatjegyet? nyújt segítséget!)

(Amennyiben a nemzetközi menetjegyek megvásárlásával kapcsolatos információkkat szeretné megtekinteni, a Hogyan vásárolhatok nemzetközi menet- és helyjegyet? nyújt segítséget!)


Az alábbi útmutató, lépésről-lépésre bemutatja az on-line jegyvásárlás folyamatát.
  1. Regisztráció: A regisztráció első lépéseként szükséges megadni egy létező e-mail címet és az e-Ticket oldalain használni kívánt jelszót / a jelszó megadásánál figyeljen, a jelszó minimum 6 karakter hosszú kell, hogy legyen /. A felhasználási feltételek elfogadása után a megadott e-mail címre hamarosan kapni fog egy aktiváló e-mailt, az ebben szereplő linkre lépve aktiválhatja regisztrációját.
    Számlázási adatok megadására bejelentkezés után van lehetőség.


  2. Számlázási adatok megadása: Számla igényléséhez a számla alanyának adatait előzetesen rögzíteni kell. Bejelentkezés után a képernyő jobb oldalán található Számlázási adatok gomb megnyomásával jelenik meg az az ablak, ahol ez a művelet elvégezhető.
    Új adat felviteléhez a Rögzített számla adat legördülő menüjében válassza az Új adat megadása pontot.
    Adja meg a számla alany típusát: A Természetes személy opciót válassza, ha a számla alanya élő ember, magánszemély, kivéve, ha egyéni vállalkozóként kéri a számlát. Minden más esetben kérjük, válassza a Gazdálkodó szervezet opciót.
    Gazdálkodó szervezetnek minősülnek például: gazdasági társaságok (bt., kft., rt. stb.), egyéni vállalkozók, egyesületek, alapítványok, intézmények (iskolák, kórházak stb.), költségvetési szervek (önkormányzatok, minisztériumok stb.), közhasznú társaságok, társadalmi szervezetek, egyházak stb.
    Amennyiben természetes személyt kíván regisztrálni, kérjük, hívja a MÁVDIREKT-et a +36 (1) 3 49 49 49-es telefonszámon, ahol az adatokat bediktálva munkatársaink létrehozzák a regisztrációt. Ha a honlapon írja be az adatokat, munkatársaink az ellenőrzést kb. 2 munkanapon belül elvégzik, és ha megfelelőek, e-mailben értesítést küldenek a számlázási adatok aktiválásáról. Ha az adatok nem természetes személyre vonatkoznak, a regisztrációt elutasítják, amiről szintén küldenek e-mailben értesítést.
    A név és cím kitöltése kötelező, az adószámot természetes személyek esetében nem kérjük, gazdálkodó szervezetek esetében megadása csak az ÁFA törvényben leírt esetekben kötelező.
    A megadott adatok helyességéért a felhasználó felel.
    Ugyanebben a menüpontban lehetséges a korábban már rögzített számlázási adatok módosítása (kivéve a név és az alany típusa) és törlése.

    E-vonatjegy E-vonatjegy vásárlása esetén Ön minden esetben elektronikus számlát kap vásárlásáról, ezért kérjük, hogy ne felejtse el számlázási adatát regisztrálni a rendszerben.

  3. Bejelentkezés: A regisztrációkor megadott e-mail cím és jelszó beírása után, a Bejelentkezés nyomógombbal bejelentkezhet az e-Ticket rendszerbe. Az oldalakon részletes súgó segíti a mezők kitöltését (kék körben fehér kérdőjel). A következő lapon a Jegyvásárlás gomb megnyomásával az útvonal-kiválasztó felület jelenik meg.


  4. Utazás kiválasztása: Az útvonal kiválasztó felületen adja meg az utazás adatait. A Honnan - Hova mezők kitöltésével adja meg az indulási és az érkezési állomást. Az időpont kiválasztó felületen adja meg az utazás időpontját, a megfelelő napra kattintva. Amennyiben 30 napos bérletet kíván vásárolni, a bérlet érvényességének első napját itt tudja megadni. (A hónapot a >>> nyilakkal változtathatja). Ezen a felületen lehetősége van az utazási kedvezmény kiválasztására is. A Keresés gombot megnyomva a lapon megjelenik a járatok listája (az oldalsó görgetősávon lefele haladva megtekinthető a teljes lista).


  5. Járat kiválasztása: A kiválasztott járatra kattintva részletes információt kap. A sor végén megjelenő jegyvásárlás gomb megnyomásával kezdeményezhető az adott járatra történő jegyvásárlás. (Már elmúlt időpontra nem lehet jegyvásárlást kezdeményezni.) 
    E-vonatjegy A kiválasztott járatra kattintva a vonat szolgáltatásai között egy nyomtató ikon jelzi, ha adott járatra e-vonatjegy vásárolható.



  6. Jegy kiválasztása:

    • A jegy típusa: menetjegy és pót/helyjegy, csak pót/helyjegy, csak menetjegy, csak kocsiosztály-különbözeti jegy, csak bérlet
      E-vonatjegy Bérlet nem vásárolható e-vonatjegyként.
    • Utazás jellege (Egy útra, Menettérti - alapértelmezett: Egy útra).
      E-vonatjegy Menettérti jegy nem vásárolható e-vonatjegyként.
    • Budapest-bérlet  (Budapest-bérlet csatlakozó jegy jelölőnégyzet) csak akkor jelenik meg, ha előzőleg az ELVIRA felületén a EBB felhasználásával opciót választotta.
    • Darabszám.
    • Kedvezmény mértéke (legördülő menü).
      E-vonatjegy Az e-vonatjegyként megvásárolható jegyek körét a kedvezmények előtti piros csillag és a kedvezmény piros betűszíne jelzi. Díjmentes kedvezményű jegyek, valamint bérletek és menettérti kedvezményes jegyek e-vonatjegyként nem elérhetők.
    • Kocsiosztály. (2. osztály, 1. osztály - alapértelmezett: 2. osztály).

    Ha a kiválasztott feláras vonaton lehetséges a kerékpárszállítás és a kerékpár számára is kötelező a helybiztosítás, a jegy kosárba tétele előtt jelölni kell, hogy kerékpárt is szállít-e. A kerékpárhely mellé a program a kívánt típusú kerékpárjegyet is automatikusan a kosárba teszi. Kerékpárral és kerékpár nélkül együtt utazók számára egymás mellé nem lehetséges a helyfoglalás.



    Ha az utazásra kiválasztott vonaton (vonatok valamelyikén) fakultatív helybiztosítás lehetséges, az első jegy kosárba helyezése előtt a rendszer rákérdez, hogy kíván-e ülőhelyet foglalni az adott vonatra. A választás az összes, az adott utazásra kosárba tett jegyre érvényes. A fakultatív helybiztosítással közlekedő vonatokon helyjegy nélkül utazók csak a szabadon maradó, nem lefoglalt helyekre ülhetnek le.

    Ha az indulóállomáson nincs lehetőség a jegy átvételére, mivel nincs kihelyezett jegyátvételi automata, akkor erre a körülményre az oldal tetején, piros betűs szöveg figyelmeztet.
    E-vonatjegy Ha az utazáshoz nem lehetséges e-vonatjegyet vásárolni, akkor erre az oldal tetején piros betűs szöveg figyelmeztet. A Részletekre kattintva megnézheti, milyen feltétel miatt nem elérhető az e-vonatjegy (nem támogatott járat, jegytípus, utazás jellege, kedvezmény vagy hiányzó számlaadat lehet ilyen ok). Számlázási adatait kérjük, időben rögzítse!



    Amennyiben menettérti utazás választott, megjelenik a Visszaút - Utazás kiválasztás nyomógomb.     
    E-vonatjegy Menettérti jegyet e-vonatjegyként nem lehet vásárolni. Oda és visszaúti e-vonatjegyét kérjük, két külön tranzakció keretében vásárolja meg!



    A gomb megnyomásával újra az útvonal kiválasztó felületre jutunk, ahol a kívánt időpont megadása után kiválasztható a megfelelő járat. A jegyvásárlás gomb megnyomásával ismét a jegykiválasztó ablak jelenik meg, ahol a jegyek további adatai állíthatók be: darabszám (ha ugyanazon útvonalra, ugyanolyan kedvezménnyel szeretne több jegyet vásárolni, itt állítsa be a darabszámot), kocsiosztály, kedvezmény. Kérjük, hogy válassza ki az Önt megillető kedvezményt. A legördülő menüből válassza ki a kedvezmény mértékét, majd a másodlagos listából a kedvezmény típusát. Az egérrel az egyes kedvezmények megnevezésére állva rövid tájékoztató jelenik meg az adott kedvezményről. A tájékoztatás nem teljes körű, a kedvezmény igénybevételének pontos feltételeit megtalálhatja a MÁV-START Zrt. Üzletszabályzatában (letölthető innen), illetve érdeklődhet a MÁVDIREKT-en, a vasútállomásokon és a menetjegyirodákban. A kedvezmények listája megegyezik az Elvira felületén található kedvezményekkel. A kívánt adatok megadása után, a Jegy a kosárba nyomógombbal teheti kosárba a jegyét. Ezután, amennyiben ugyanazon útvonalra kíván újabb jegyet vásárolni az előzőtől eltérő kedvezménnyel, akkor a legördülő menüből válassza ki a megfelelő kedvezményt, állítsa be a darabszámot, majd nyomja meg ismét a Jegy a kosárba nyomógombot. A kosár a képernyő jobb oldalán lévő felületen látható. Itt a választott utazás adatai a Részletek linkre kattintva tekinthetőek meg, és itt van lehetőség a jegyek esetleges törlésére is. Az Újabb utazás nyomógomb kiválasztásával lehetősége van újabb útvonalkeresésre és újabb jegyek kiválasztására, melyek a kosárban az eddigiek mellé kerülnek, ha előzőleg nem törölte azokat.
    E-vonatjegy Ha e-vonatjegyet vásárol, egy tranzakció keretében csak egy utazásra tud jegyet vásárolni, de erre az egy utazásra több jegyet is a kosárba tehet.

    Ha bérletet kíván venni, a "Jegy típusa" pontban válassza a "csak bérlet" opciót, az egyes bérlettípusok ekkor választhatók ki a "Kedvezmények" legördülő menüből.



    Ezután a megjelenő „Bérlet érv.” legördülő menüből az érvényesség idejét. 30 napos bérlet érvényességének első napját az utazás kiválasztása során lehet megadni.



    A képernyő jobb oldalán folyamatosan nyomon követheti, hogy a kosárban lévő jegyeket számlával vásárolhatja-e természetes személy, ill. gazdálkodó szervezet. Az automatából kiadott számlákon technikai okokból legfeljebb 7 tétel szerepelhet. A program folyamatosan figyeli a kosarat, és jelzi, ha meghaladja ezt a határt. Ha a számla kiadásának lehetősége a fenti okok bármelyike miatt megváltozik, a Visszavonás gombbal lehetősége van az utoljára a kosárba tett jegy(ek)et kivenni a kosárból.
    A számlázással kapcsolatban további információkat a Számlázási tudnivalók menüpontban talál.

    A képernyő jobb oldalán az Utazás részleteit lenyitva tekintheti meg az utazás adatait. Ha már jegyeket is tett a kosárba, akkor a Jegyek részleteit lenyitva a már kosárba tett jegyek adatait (kedvezmény, darabszám, ár) is megtekintheti. Az utoljára kosárba tett jegyet az Utolsó tételek visszavonása gombbal veheti ki a kosárból. Ha már korábban a kosárba tett jegyet szeretne törölni, azt csak a kosár teljes törlésével teheti meg a Jegyek részleteit lenyitva megjelenő Jegyek törlése gombbal. Ha az utazás adatai nem megfelelők, törölje a kosár tartalmát az előbb írtak szerint, majd az Újabb utazásra kattintva tervezze meg újra az utazását.



  7. Kosárba tett jegyek átvételi módjának kiválasztása:
    Az oldal alján található gombokkal kiválaszthatja, hogy e-vonatjegyet kíván vásárolni, vagy a jegyeket az állomásokon található jegykiadó automatákból kívánja átvenni. Ha kötelező helyfoglalással közlekedő vonatot választott, a jegy átvételi módját a következő képernyőn, a helyfoglalási beállításokkal együtt adhatja meg.
    E-vonatjegy E-vonatjegy vásárlásához jelölje be az e-vonatjegy rádiógombot. Ezután az e-vonatjegy ADATBEVITEL gomb megnyomásával megjelennek a kosárba tett jegyei. Ha mégsem e-vonatjegyet kíván vásárolni, a Vissza gomb megnyomásával visszatérhet a jegyátvételi mód kiválasztásához. Az automatából történő jegykivételhez jelölje be a Jegykiadó automata gombot. Kérjük, ne használja a böngészője navigációs gombjait.
    Kérjük ellenőrizze le, hogy a megfelelő vonatra szól-e a kiválasztott jegy! Ha az utazás és járat adatai megfelelőek, kérjük, töltse ki az utasok nevét és születési dátumát. Önállóan vásárolt kerékpár illetve élőállat viteldíj esetében a kerékpárt vagy élőállatot szállító személy nevét és születési dátumát adja meg. Fontos, hogy a vonaton a kedvezményre való jogosultsága mellett személyazonosságát is minden esetben igazolnia kell, ezért az adatokat mindig a személyazonosító okmány szerint szíveskedjen megadni. A jegyek ilyen módon történő megszemélyesítése után az e-vonatjegy adatellenőrzés gombbal léphet tovább. Ezután ellenőrizze le a megadott adatok helyességét, a tévesen megadott adatokat az oldal alján található Vissza gomb segítségével javíthatja. Kérjük, ne használja a böngészője navigációs gombjait. A Fizetés gomb megnyomásával tudja a megszokott módon a fizetési oldalon a számlaadatokat megadni.

  8. Pót/Helyjegy foglalás: A jegykiválasztó ablak felületén egy folyamatban választott több jegyhez tartozó helyjegyeknél a helyjegyrendszer megkísérel egymás mellé szóló helyjegyeket adni, mindaddig, amíg Ön az osztály beállítást nem változtatja. Az ily módon együtt foglalt helyekre szóló jegyek automatás átvétel esetén vásárolt darabszámtól függetlenül 1 szelvényre történik. A lefoglalt helyek felsorolva (pl. 31, 33) vagy - ha folyamatos a helyek számozása - tartománnyal jelölve (pl. 65-68) szerepelnek a jegyen. Abban az esetben, ha az Újabb utazás nyomógombbal az Elvira felületén választ újabb járatot (akár az előzővel megegyezőt is) a már előzőleg kiválasztottakhoz, akkor a helyjegyek nem biztos, hogy egymás mellé fognak szólni.



    Ha a választott járat helyjegyköteles, vagy pót- illetve helyjegyköteles, akkor a menetjegyek kiválasztása után megjelenik a Helyjegy foglalás nyomógomb, aminek megnyomása után a beállíthatja a helyfoglalás mikéntjét.



    Az automatikus helyfoglalás a helyközpont algoritmusa által kiosztott helyre történik. A Helyfoglalás pozíció szerint opcióban beállíthatja a foglalni kívánt hely jellemzőit. A vásárol jegyek számától függetlenül ablak és folyosó mellé is maximum 2-2 helyet lehet kérni. Az Asztalnál bejelölése esetén a helyfoglalás mindenképp asztalhoz történik, az opció üresen hagyása viszont nem jelenti azt, hogy a hely nem asztalnál lesz. A beállított paramétereket a foglalásnál a szabad helyek erejéig teljesíti a rendszer.



    A Helyfoglalás korábban vásárolt hely mellé opcióval kérheti, hogy a rendszer egy már lefoglalt hely mellé foglalja le a helyét. A szomszédos helyfoglalás a szabad helyek függvényében teljesíthető.



    A jegyátvétel módjának beállítása után a Helyfoglalás és fizetés gomb megnyomásával a Helyjegyrendszer lefoglalja a kiválasztott jegyeket. Ha a helyfoglalás sikeres, megjelennek a választott tételek adatai. A választott átvételi módnak megfelelően az e-vonatjegy megszemélyesítésére vagy a fizetéshez léphet tovább.



    Ha a pót/helyjegyfoglalás nem teljesíthető, akkor a foglalni kívánt pót/helyjegyek adatait tartalmazó oldal tetején ennek okával figyelmeztetés jelenik meg. Választhat, hogy helyfoglalás nélkül továbblép az otthon nyomtatott jegy megszemélyesítésére vagy a fizetésre, vagy törli a kosarat és elölről kezdi a vásárlást.



    Ha a helyfoglalás a beállított kérésnek (pozíció, szomszédos hely) megfelelően nem teljesíthető, akkor a pót/helyjegyek adatait tartalmazó oldal tetején ennek okával figyelmeztetés jelenik meg. Választhat, hogy a program foglaljon Önnek helyet a kiválasztott vonatra és osztályra a többi beállítás figyelmen kívül hagyásával, vagy törli a kosarat és elölről kezdi a vásárlást.



    Utazási csúcsidőszakban előfordulhat, hogy a MÁV-START többlet kocsik beállításával biztosít további helyeket az InterCity vonatokon, azonban ezek a kocsik alacsonyabb komfortfokozatúak. A program kijelzi, ha a helyfoglalás már csak ezekbe a kocsikba lehetséges. Választhat, hogy lefoglalja a felajánlott helyeket, vagy törli a kosarat és elölről kezdi a vásárlást.

  9. Igazolvány, kedvezményre jogosító okmány számának megadása: Bérletek, illetve egyes kedvezményes jegy vásárlásakor meg kell adnia annak az igazolványnak a számát, amivel az adott bérletet, jegyet használni fogja, az alábbiak szerint:

    Jegy típusa>Jegy típusa Kedvezményhez szükséges igazolvány
    Belföldi Budapest kártya kedvezmény Belföldi Budapest kártya
    Természetjárók kedvezménye Magyar Természetjárók Szövetsége által kiállított Természetjáró kártya
    33% kedvezmény vasúti bérlethez Vasúti bérlet
    Kedvezményes kerékpárjegy Magyar Kerékpárosklub tagsági igazolvány
    START Klub kártya

    (Egyes kedvezménytípusok csak korlátozott időszakokban vásárolhatók meg.)

    Bérlet típusa Igazolvány
    Dolgozó bérlet Személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél
    Tanuló bérlet Diákigazolvány, SINOSZ tagsági igazolvány, VGYOSZ igazolvány, MÁK igazolvány

    A megadott igazolványszámot a rendszer a jegyre rányomtatja, utazáskor a megadott számú igazolványt fel kell tudni mutatni.

  10. Fizetés: A Fizetés gomb megnyomásával megjelenik a vásárlás végösszege, a részletek linkre lépve megtekinthetőek a kiválasztott menetjegyek adatai.


    Amennyiben a kosár tartalma, illetve a választott átvételi mód nem megfelelő, a kosár tartalma csak a rendszerből való kijelentkezéssel törölhető, módosításra már nincs lehetőség. Ehhez használja a képernyő jobb szélén található Kijelentkezés gombot. Kérjük, hogy ne lépjen vissza az előző oldalakra böngészője navigációs gombjaival.

    A fizetés után megjelenő oldalon találhatja a jegyek átvételére szolgáló tíz számjegyű azonosítót, amennyiben szeretné, hogy ezt e-mailben is elküldjük Önnek, ezt ezen a felületen kérheti. Azonban felhívjuk figyelmét, hogy az e-mailben küldött jegyátvételi kód illetéktelen felhasználásáért nem vállalunk felelősséget!
    E-vonatjegy E-vonatjegy vásárlása esetén nem kap jegyátvételi kódot, hanem az e-vonatjegy előállítása gomb megnyomásával tudja megnyitni jegyét. Az elmentett jegyet utazáskor arra alkalmas készüléke képernyőjén, vagy fehér A/4-es papírra kinyomtatva mutathatja be.



    Ha a jegyvásárlásról számlát igényel, azt ezen a ponton jelezheti. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ha a számla iránti igényét itt nem jelzi, a vásárlásáról később számlát nem áll módunkban kiállítani. Számlát csak a tranzakció egészéről tudunk kiállítani.
    Számlázási adatokat a képernyő jobb oldalán található Számlázási adatok pontra kattintva bejelentkezés után bármikor megadhat.
    Ha számlát igényel, a korábban megadott számlázási adatok közül válassza ki azt, amelyikre a számla kiállítását kéri. Ha ekkor rögzít új számlázási adatot, az akkor fog megjelenni a kiválasztható alanyok listáján, ha a Banki fizetés gomb felett található Frissítés gombot megnyomja. Ha a kosár kedvezményes jegyet is tartalmaz, csak a természetes személyként regisztrált nevek választhatók ki.
    E-vonatjegy E-vonatjegyet csak elektronikus számla egyidejű választásával vásárolhat. Ha korábban az e-vonatjegyet választotta, de itt a Nem kérek számlát vagy a Papíralapú számlát kérek opciót választja, jegyét csak automatából veheti át.

    A számlázással kapcsolatban további információkat a Számlázási tudnivalók menüpontban talál.

    Kérjük, hogy a fizetés megkezdése előtt még egyszer ellenőrizze le a kosár tartalmát, valamint olvassa el, és fogadja el a jegyátvételi módról és számlázásról írtakat, valamint az általános és a jegyre vonatkozó speciális szerződéses feltételeket.


  11. Banki fizetés:Bankkártyás fizetés választása esetén a Banki fizetés nyomógomb segítségével Ön átkerül az OTP Bank Internetes fizetői felületére. A Bank felületén kell megadnia bankkártyája adatait a fizetéshez. Az itt megadott bankkártya adatokat a Szolgáltató nem ismeri meg, azokat közvetlenül a Bank dolgozza fel. A banki fizetőoldalon felmerülő esetleges hibákért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. Az adott fizetés sikerességét vagy sikertelenségét a rendszer kijelzi a Felhasználó számára, valamint ezek a Korábbi vásárlások között később is megtekinthetőek. A kártyás fizetésről további tájékoztatók:
    Vásárlói tájékoztató általános kártyás fizetésről
    OTP vásárlói tájékoztató Maestro kártyás fizetésről
    Lásd még az OTP Internetes vásárlás és Az internetes vásárlás biztonsága!







  12. Hibajavítás: Kérjük, hogy a vásárlási folyamat során végig ellenőrizze, hogy a kosárba a megfelelő jegyek kerültek-e. A már kifizetett jegyek árát kizárólag az Üzletszabályzatban meghatározott feltételek szerint térítjük vissza.
    A jegyek kosárba helyezése során az utoljára kosárba tett jegyet az Utolsó tételek visszavonása gombbal veheti ki a kosárból. Ha már korábban a kosárba tett jegyet szeretne törölni, azt csak a kosár teljes törlésével teheti meg a Jegyek részleteit lenyitva megjelenő Jegyek törlése gombbal. Ha az utazás adatai nem megfelelők, törölje a kosár tartalmát az előbb írtak szerint, majd az Újabb utazásra kattintva tervezze meg újra az utazását.
    A kosár lezárása után a kosár tartalma csak a rendszerből való kijelentkezéssel törölhető.
    Fizetés előtt a kosár tartalma részletesen megtekinthető és ellenőrizhető. Amennyiben a kosár tartalma, illetve a választott átvételi mód nem megfelelő, a kosár tartalma csak a rendszerből való kijelentkezéssel törölhető, módosításra már nincs lehetőség. Ehhez használja a képernyő jobb szélén található Kijelentkezés gombot. Kérjük, hogy ne lépjen vissza az előző oldalakra böngészője navigációs gombjaival.
    Javasoljuk, hogy az OTP Bank fizetési oldalán a fizetés engedélyezése előtt győződjön meg arról, hogy az összeg megegyezik-e a vásárolt jegyek ellenértékével. Ha eltérést tapasztal, ne engedélyezze a fizetést, az e-Ticket rendszerbe való visszatéréskor jelentkezzen ki a rendszerből és újbóli belépéssel kezdje újra a vásárlást.
    A már rögzített számlázási adatok a Számlázási adatok menüpontban módosíthatók, a név és a számlaalany típusa kivételével. Ezek változtatása csak új adat felvitelével lehetséges. Amennyiben a kapott számlán a számlaalany adataiban bármilyen elírás van, számlakorrekciós igényét az Ügyfélszolgálatunkon jelezheti, egyúttal kérjük, hogy a helyesbítést a számlázási adatok között is végezze el.

  13. Jegyátvétel: Sikeres fizetés után Ön visszakerül az e-Ticket rendszer visszaigazoló oldalára, ahol megtekintheti a megvásárolt jegyek átvételére jogosító tíz számjegyű kódot és a jegyek adatait.
    E-vonatjegy E-vonatjegy vásárlása esetén nem jelenik meg ilyenkor jegyátvételi kód, hanem az oldal tetején az e-vonatjegy előállítása gombbal lehet a jegyet lementeni. A letöltött jegyet utazáskor arra alkalmas készüléke képernyőjén, vagy fehér A/4-es papírra kinyomtatva mutathatja be. A fájl letöltéséhez az Internet Explorer vagy FireFox böngésző, a megjelenítéshez és a jegy kinyomtatásához pedig az Acrobat Reader legfrissebb változata javasolt.



    Lehetősége van az oldal kinyomtatására is, azonban a kinyomtatott visszaigazoló oldal utazásra nem jogosít. A jegyek átvételéhez elegendő, ha feljegyzi az átvételre jogosító tíz számjegyű kódot. Az Újabb vásárlás nyomógombbal újra az útvonal kiválasztó felületre kerül és kívánság szerint újabb jegyeket vásárolhat. A Kijelentkezés nyomógombbal elhagyhatja a rendszert.  
  14. Előfordulhat, hogy valamilyen hiba miatt a fizetési folyamat megszakad. Ha a fizetés sikeres volt, de a tíz számjegyű jegyátvételi kódot tartalmazó oldal nem jelenik meg, akkor a rendszerbe való újbóli bejelentkezéskor lehetősége van eldönteni, hogy lezárja-e az előző sikeres fizetést a Vásárlás befejezése nyomógombbal. Ekkor megjelenik a jegyátvételi kódot tartalmazó oldal.
    Vagy a Vásárlás törlése gomb megnyomásával törölheti a vásárlást és a fizetési tranzakciót is. (Ilyenkor semmilyen összeg nem kerül levonásra az Ön bankszámlájáról.)


    Ha a vásárláshoz helyjegy is tartozott, akkor ezen kívül a rendszer felkínálja a helyjegy újrafoglalását is a Helyfoglalás újra nyomógomb használatával.(A korábbi fizetés ebben az esetben is visszavonásra kerül!)



Megvásárolt jegyeinek adatait a Korábbi vásárlások menüpontban nézheti meg. A már átvett (kinyomtatott) jegyek kék alapszínnel vannak megkülönböztetve a még át nem vettektől. A jegyek részletes adatait a Részletek gomb megnyomásával tekintheti meg: 
E-vonatjegy Az e-vonatjegyek részletei is megtekinthetők itt.



A megvásárolt jegyek átvétele

Az online megvásárolt jegyeket az állomásokon elhelyezett érintőképernyős jegyértékesítő-, illetve internetes jegykiadó automatáknál veheti át. Az automata képernyőjén adja meg a vásárláskor kapott tíz számjegyű azonosító kódot. Ezt követően az automata kinyomtatja a megvásárolt jegyeket. (Ha véletlenül rosszul írt be egy számot, akkor azt a  nyíllal törölheti.) Az egy folyamatban választott, együtt megváltott felárak nyomtatása a vásárolt darabszámtól függetlenül 1 szelvényre történik.


Ha azt tapasztalja, hogy nem működik az automata, vagy bizonytalan a használatában kérjük, hívja a MÁVDIREKT-et a +36 (1) 3 49 49 49-es telefonszámon!
E-vonatjegy E-vonatjegyként vásárolt jegy az automatából nem vehető át, azt az utazás során arra alkalmas készülék képernyőjén vagy A/4-es papírra kinyomtatva kell bemutatni. Az e-vonatjegyek személyhez kötötten kerülnek kiállításra. Az együtt utazó személyek mindegyike külön jegyet kap, amin felár vásárlása esetén szerepel a lefoglalt hely is.

Amennyiben a megrendelt és kifizetett jegyeket az automata működésképtelensége miatt nem tudta átvenni kérjük, a vonaton tájékoztassa erről a jegyvizsgálót. (A vásárláskor kapott 10 jegyű kódot kérjük, ne adja meg senkinek, még a jegyvizsgálónak se!) Az esetről a jegyvizsgáló egy bizonylatot állít ki. Önnek ezt, és a vásárlás azonosító adatait (vevő neve, a regisztrációkor megadott e-mail címe és a vásárlás pontos időpontja), valamint elérhetőségeit (cím, telefonszám) a MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálatánál (1426 Budapest, Pf. 56.) kell benyújtani 15 napon belül. A bejelentéseket természetesen e-mailen (eszrevetel@mav-start.hu) és faxon (+36-1-511-2093) is fogadja Ügyfélszolgálatunk. A benyújtott adatok alapján munkatársaink a vizsgálatot elvégzik, és a döntésüket annak eredménye alapján hozzák meg.