Számlázási tudnivalók

Kérjük, hogy figyelmesen olvassa el az alábbi tájékoztatót az interneten vásárolt jegyekhez kapcsolódó számlázásról!



Az internetes jegyvásárlási rendszerben a jegyvásárlás csak számla egyidejű igénylésével lehetséges. E-vonatjegy kizárólag elektronikus számla egyidejű igénylésével lehetséges. Számla kiállításához a számlázási adatokat előzetesen rögzíteni kell. A rögzített adatok a későbbi vásárlásoknál előhívhatók, a név kivételével módosíthatók.

Egyes jegy és bérlettípusok kizárólag magáncélú utazáshoz használhatók fel, ezeket üzleti célú (gazdálkodó szervezet által elszámolt) utazáshoz nem lehet vásárolni. Ezért a számlázási adatok megadásánál azt is meg kell adni, hogy az adatok természetes személyre, vagy gazdálkodó szervezetre vonatkoznak. Gazdálkodó szervezetnek minősül minden, nem természetes személy, úgymint gazdasági társaságok (bt., kft., rt. stb.), egyéni vállalkozók, egyesületek, alapítványok, intézmények (iskolák, kórházak stb.), költségvetési szervek (önkormányzatok, minisztériumok stb.), közhasznú társaságok, társadalmi szervezetek, egyházak stb.

Amennyiben természetes személyt kíván regisztrálni, a program ellenőrzést végez, hogy a megadott adatban nincs-e gazdálkodó szervezetre jellemző betűsor. Ha nincs, a számlázási adat azonnal használható. A honlapon el nem fogadott adatot munkatársaink legfeljebb 2 munkanapon leellenőrzik, és ha megfelelőek, e-mailben értesítést küldenek a számlázási adatok aktiválásáról. Ha az adatok nem természetes személyre vonatkoznak, a regisztrációt elutasítják, amiről szintén küldenek e-mailben értesítést. Azonnali regisztrációhoz hívja a MÁVDIREKT-et a +36 (1) 3 49 49 49-es telefonszámon, ahol az adatokat bediktálva munkatársaink létrehozzák a regisztrációt.



A számlázási adatok helyességért a felhasználó felelős.

Az alábbiakban felsorolt jegyfajták kizárólag magáncélú utazáshoz használhatók fel:

  • Kedvezményes menetjegy (20%, 33%, 50%, 90%);
  • Tanuló bérlet (havi, félhavi vagy 30 napos);
  • Kedvezményes kerékpárjegy.


A vásárlás során a képernyő jobb felső részén folyamatosan nyomon követheti, hogy a kosár tartalma üzleti célú utazásra vásárolható-e. Minden esetben lehetősége van arra, hogy az utoljára a kosárba helyezett tételeket kivegye a kosárból.



A papír (automatán kinyomtatott) számlán technikai okokból legfeljebb 7 különböző tétel szerepelhet. Ezt a korlátot a vásárlás során a program figyeli, és a képernyő jobb oldalán kijelzi, ha kosárban több tétel van. Ebben az esetben az utoljára kosárba tett termékeket kivéve a kosárból, a tranzakciót ki kell fizetni (ne felejtse el jelezni számlaigényét), majd új tranzakciót kell kezdeni.

Számlát csak a tranzakció egészéről tudunk kiállítani. Ha Ön a jegyeknek csak egy részéről kér számlát, akkor azokat egy külön tranzakcióval kell megvásárolnia.

A számla utazásra nem jogosít.

Az Európai Unió fizetési szolgáltatásokról szóló irányelveiben (PSD2) foglalt biztonságos fizetésre vonatkozó előírások teljesítése érdekében a vásárláshoz beállított számlázási adatokat a fizetési folyamat során a fizetési szolgáltató részére átadjuk.

Számla átvétele

Ha ön papír számlát igényelt, a számlát a megvásárolt jegyekkel együtt az automatákon lehet átvenni. Ha a számla kiadása során bármilyen probléma lépne fel, kérjük, hogy hívja a MÁVDIREKTet a +36 (1) 3 49 49 49-es telefonszámon.

Amennyiben vásárlásáról e-számlát igényel, sikeres fizetés után a kóddal együtt a számla letöltésének lehetősége is megjelenik. A számla kiállításától számított 1 évig letölthető a "Korábbi vásárlások" menüpontból. Ezen időponton túl a megőrzési idő végéig írásos megkeresés alapján biztosítjuk a hozzáférést a korábbi számlákhoz.

Számlaadat ügyfélkód

Jegyértékesítő automatából történő vásárlás esetén lehetséges a vásárláskor az automatánál számlát igényelni. Az adatok megadásának gyorsítása érdekében az automaták csak előzetesen regisztrált adatokra adnak ki számlát, ügyfélkód alapján. Az e-Ticketben korábban regisztrált számlázási adatokhoz az Ügyfélkód generálása gombbal állíthat elő ilyen kódot a Számlázási adatok menüpontban, újonnan regisztrált számlázási adathoz az ügyfélkód automatikusan előáll.

Elektronikus számlázás

Az elektronikus úton kibocsátott számla (e-számla) ugyanazon adattartalommal rendelkezik, mint a papíron kibocsátott. Az e-számla egyenértékű a papíralapú számlával, a hiteles elektronikus aláírás és időbélyegző révén a jogszabályi előírásoknak is megfelel. Az e-számla kizárólag elektronikus formában hiteles, tárolása és felhasználása csak ebben a formában történhet. Jelenleg számos helyen még nincsenek felkészülve az elektronikus számlák fogadására, ezért kérjük, hogy mielőtt e-számlát igényel, érdeklődjön arról, hogy az e-számlát a leadás helyén tudják-e kezelni.

Az elektronikus számlákról további információt a NAV honlapján találhat. (http://www.nav.gov.hu)

Az e-számla előnyei:

  • nem keletkezik papír;
  • környezetbarát, mivel nem szükséges kinyomtatni;
  • gyors, az e-számla fizetés után azonnal letölthető a honlapról;
  • tárolása egyszerű, nem helyigényes;
  • a korábbi számlák visszakeresése gyors és egyszerű.



A MÁV-START által kiállított e-számla két, elektronikusan aláírt és időbélyegzővel ellátott részből áll: egy .pdf dokumentum, valamint egy , a NAV által elfogadott struktúrájú .xml fájl, amely a pdf dokumentum csatolmánya. Ez utóbbit az újabb könyvelőprogramok képesek automatikusan feldolgozni. A .pdf fájl megtekintéséhez az ingyenesen letölthető Adobe Acrobat Reader program legalább 8.0 verziója szükséges (a legfrissebb verzió letölthető a http://get.adobe.com/reader/ címről).

A digitális aláírás hitelességének ellenőrzéséhez szükséges szolgáltatói tanúsítványok (Class B Legal NetLock Üzleti Eat CA, és a NETLOCK Trust Advanced CA) az alábbi címekről tölthetők le: https://www.netlock.hu/index.cgi?ca=cblca és https://www.netlock.hu/index.cgi?ca=trusta.

A tanúsítványt célszerű a Windows tanúsítványtárába telepíteni, mert az Acrobat Reader program képes azt onnan átvenni. A telepítéséhez a https://www.netlock.hu/html/termektamogatas.html#bongeszo oldalon válassza ki az Ön által használt böngészőhöz tartozó leírást, és végezze el a letöltött tanúsítvány telepítését.

Az időbélyegző hitelességének ellenőrzéséhez szükséges szolgáltatói tanúsítvány (NetLock Minősített Eat. (Class Q Legal) CA) az alábbi címről tölthető le: https://www.netlock.hu/index.cgi?ca=cqlca.

Ha a letöltött számla hitelessége nem ellenőrizhető (sárga kérdőjel jelenik meg az oldal tetején), végezze el a beállításokat a https://www.netlock.hu/docs/segedletek/segedlet_adobe_reader_beallitas_terjesztheto.pdf dokumentumban írtak szerint.